9 porad jak napisać odbrą reklamę PPC


Poniżej znajdziesz dyskusję o 9 porad jak napisać odbrą reklamę PPC na forum Google AdWords i inne platformy; Jeżeli zajmujesz się kampaniami PPC od jakiegoś czasu, na pewno zauważyłeś, że reklamy odgrywają ...




Wróć   Sprawny Marketing Forum > Marketing forum > Google AdWords i inne platformy

FAQ Kalendarz Szukaj Dzisiejsze posty Zaznacz Wszystkie Fora jako Przeczytane Sprawny Marketing Forum RSS Feeds
  #1  
stare 13-01-2009, 13:14
Mikołaj Adamczak Mikołaj Adamczak jest nieaktywny
Administrator
 
Zarejestrowany: May 2008
Postów: 65
Domyślnie 9 porad jak napisać odbrą reklamę PPC

Jeżeli zajmujesz się kampaniami PPC od jakiegoś czasu, na pewno zauważyłeś, że reklamy odgrywają zasadniczą rolę w ostatecznym sukcesie kampanii. Nawet mając najlepsze słowa kluczowe - twoja kampania może zawieść. Z wielu powodów rozwinę temat samych reklam.

Czasami mamy tendencję do zapominania, nie ważne jak złożone technicznie są kampanie PPC: Wynik Jakości, Optymalizacja itp. - reklama nadal jest tylko reklamą. Jest o wiele mniej złożona i możesz tworzyć reklamy jasne i proste, to na pewno sprawdzi się najlepiej.

Poniżej 9 porad, które mogą ci pomóc w tworzeniu następnej reklamy PPC:
  1. Bądź dokładny - Nie pisz jednej, ogólnej reklamy dla wszystkich słów kluczowych. Musisz starać się być najdokładniejszym jak to tylko możliwe, żeby twoja reklama docierała do użytkowników z odpowiednim przekazem. Na przykład, jeżeli sprzedajesz buty i w swojej ofercie masz wiele rodzajów obuwia - męskie, damskie, do tenisa, piłki nożnej; powinieneś stworzyć oddzielne grupy reklam dla każdego produktu, w których znajdą się dopasowane reklamy. Najlepszą drogą jest utworzenie grup reklam w oparciu o zestawy słów kluczowych odpowiadających danym produktom, tak abyś mógł jasno sprecyzować przekaz reklamy.
  2. Bądź unikalny - Jak bardzo różnisz się od konkurencji? Co sprawia, że twój produkt czy usługa jest wyjątkowa? Jakie korzyści otrzyma klient po zakupie w twoim sklepie? ? Jeżeli możesz odpowiedzieć na te pytania, możesz stworzyć unikalną reklamę. Twoja propozycja musi być czymś czego twoim konkurenci nie oferują. Musi być unikalna i łatwo łączona, przez klientów, z korzyściami.

    Więc kiedy piszesz reklamę musisz pokazać co odróżnia cię od konkurentów. Wyszukujący zapewne chce wiedzieć, dlaczego ma kupić właśnie od ciebie; reklama ma odpowiadać na to pytanie. Na przykład, jeżeli oferujesz darmową przesyłkę, wsparcie 24/7, gwarantowany zwrot pieniędzy albo posiadasz profesjonalny certyfikat, wygrałeś nagrodę albo cokolwiek innego co może podnieść wiarygodność i zaufanie - umieść to w swoim przekazie reklamowym.
  3. Nie zapominaj o swoich słowach kluczowych - Reklamodawcy często próbują uczynić swoje reklamy bardzo kreatywnymi. Niestety, niewiele sprawdza się dobrze pod kątem CTR i współczynnika konwersji. Kreatywność jest niezbędna przy pisaniu tak krótkich reklam. Jednak jeżeli chodzi o PPC, za dużo kreatywności może ci zaszkodzić. Ponieważ naturą reklam PPC, jest przyciąganie uwagi wyszukujących zaraz na początku. Pomyśl o stronie wyników wyszukiwania Google - kiedy użytkownik zadaje pytanie, otrzymuje wyniki na białym tle pokrytym niebieskimi linkami. Poszukuje konkretnego rozwiązania i nawet kiedy oferujesz rozwiązanie tego problemu, musisz umieścić swoją reklamę po prawej stronie ekranu, nie jest w stanie Cię zauważyć! Wiesz dlaczego? - Ponieważ twoja reklama prawdopodobnie nie zawiera słów, których szukał; to sprawia, że reklama jest nieistotna dla jego wyszukiwania! Pomyśl chwilę, w jaki sposób ty przeprowadzasz wyszukiwanie? Kiedy szukasz frazy i otrzymujesz 10 wyników, naturalnie wybierzesz stronę, która zawiera dokładnie słowa, których użyłeś do wyszukiwania. Google domyślnie pogrubia wyszukiwanie słowa w wynikach.

    Więc kiedy tworzysz reklamę upewni się, że główne słowa kluczowe są zawarte w nagłówku i opisie, tak aby mogły być pogrubione podczas wyszukiwania. Zawarcie słów kluczowych w reklamach podnosi CTR i Wynik Jakości.
  4. Używaj wezwania do działania - Użycie dobre wezwania podnosi CTR i podnosi efektywność twoich kampanii. Wyszukujący musi wiedzieć czego może się spodziewać po kliknięciu w reklamę. W tym momencie znajduję się na stronie pełnej powiązanych wyników, a ty jesteś tylko jednym z wielu. Na przykład ubezpieczenia samochodu, użytkownik chce znaleźć się w miejscu, w którym uzyska najważniejszą informację - koszt ubezpieczenia. Nie chce wylądować na stronie, na której znajdzie porady dotyczące ubezpieczeń. Poniżej przykłady autentycznych reklam:


    Reklama po lewej stronie jasno informuje czego użytkownik może się spodziewać po kliknięciu w reklamę. Reklama po lewej stronie mówi tylko o konkurencyjnych cenach.

    Teraz spójrz na tą reklamę:


    Użytkownik poszukujący ubezpieczenia nie będzie zainteresowany zasięganiem opinii, liczeniem składek. Chce przejść od razu do rzeczy! Dodatkowo, reklama link4, nie wyraża się jasno co oferuje. Nie zawiera wezwania do działania, po przeczytaniu jej masz wrażenie, że zostaniesz przeniesiony do strony z artykułami.

    Czym są dobre wezwania do działania? Cóż, nie ma złotej zasady. Musisz testować i sprawdzić co najlepiej sprawdza się dla twojej strony. Ale zanim to zrobisz, musisz dokładnie określić swój model biznesowy - dlaczego chcesz, aby użytkownicy przychodzili na twoją stronę? Co dzieje się gdy na nią trafiają? Odpowiadając na te pytania, będziesz w stanie stworzyć dobre wezwania do działania.
  5. Nie kopiuj reklam - Wielu reklamodawców uważa, że kopiowanie reklam z najlepszych pozycji może uczynić kampanię wielkim sukcesem. Cóż, nie zgadzam się. Oczywiście, możesz czerpać z pomysłów konkurencji tworząc nowe reklamy, ale kopiowanie na ślepo reklam "słowo w słowo" uczyni reklamę nieistotną.

    Wiele popularnych fraz często pokazuje zduplikowane reklamy, z delikatnymi zmianami w treści, tym samym tytułem i innym adresem URL. To z pewnością nie pomaga reklamodawcą, ponieważ użytkownicy gubią się widzą 2 takie same reklamy obok siebie. W takim przypadku, użytkownicy często wybierają reklamę, która "odstaje" od reszty. Przykład poniżej:



    Pierwsza reklama przyciągnie użytkowników ze względu na inny tytuł.
  6. Przejdź do rzeczy - W kampaniach PPC nie masz luksusu miejsca na swój przekaz. Google AdWords dopuszcza tylko 25 znaków w tytule i 35 znaków w oby dwóch liniach opisu. Staraj się unikać zbędnych słów i używaj słów, które dodają wartości reklamom. Otrzymujesz 5-10 sekund zanim użytkownik przejdzie na inna stronę, więc musisz się postarać przyciągnąć jego uwagę już w pierwszej chwili. Jeżeli sprzedajesz produkty, możesz podać cenę jednostkową w reklamie, kiedy ktoś uzna cenę za przystępną, kliknie w twoją reklamę. Natomiast ci, którzy nie zdecydowali się kliknąć ? zaoszczędzą twoje pieniądze. Ponieważ, koniec końców, nie ważne jak dobra i przekonująca jest twoja reklama, konwersje zależą od tego ile dana osoba może przeznaczyć na zakupy w tej danej chwili.

    Dobrze jest dostosować swoje reklamy do frazy wyszukiwanej przez użytkownika. Na przykład, jeżeli ktoś poszukuje "tanich hoteli", możesz wyróżnić cenę w swojej reklamie. Z drugiej strony, jeżeli ktoś szuka "luksusowych hoteli", możesz wyróżnić zaplecze hotelu - Spa, basen itp. Przygotuj więc, ofertę opartą na szczegółach, którą możesz umieścić w przekazie reklamowym, która pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze twoim klientom.
  7. Formatowanie jest ważne - Upewni się, że twoje reklamy są dobrze sformatowane ? poprawne słownictwo i budowa. Codziennie widuję setki reklam, które wyglądają okropnie z powodu błędnego formatowania.

    Do przyciągnięcia uwagi wyszukujących otrzymujesz tylko małe okno. Upewni się więc, że pierwsze wrażenie jest dobre. Pierwsza litera słowa zaczynającego nową linię powinna być wielka, to podstawowa taktyka, która sprawia, że reklama wygląda atrakcyjnie. Oczywiście, możesz testować różne metody i użyć tej, która sprawdza się najlepiej.
  8. Wyświetlany adres URL jest częścią reklamy - Używaj go mądrze: Wielu reklamodawców nie przywiązuje do niego większej wagi. Ale wyświetlany adres URL odgrywa ogromną rolę w efektywności i CTR reklamy. Możesz tam umieścić absolutnie wszystko, założywszy, że domena pasuje do domeny docelowej. Nie ważne jaka jest nazwa twojej domeny, możesz zawrzeć swoje główne słowo kluczowe po slashu w wyświetlanym adresie URL, "zapewniając" w ten sposób użytkowników, że przejdą do właściwej strony. Jak myślicie, która reklama będzie bardziej "wciągająca"?:



    Drugą sprawą jest, że pierwsza reklama nie zawiera dużo informacji, wyświetlany adres URL jest ogólny i nieprzyciągający uwagi. Użytkownik może myśleć, że zostanie przeniesiony na stronę główną i będzie zmuszony do wyszukiwania "laptopów hp" jeszcze raz. Przeciwieństwem jest reklama po prawej stronie, zapewnia użytkownika, że zostanie on przeniesiony od razu do strony z produktem, którego szuka. Zauważyliście, że słowo kluczowe "laptopy hp" jest wyróżnione również w adresie URL? Do oczywiście plus - przyciąga uwagę wyszukującego.

    Więc ostania linia istnieje, staraj się używać słów kluczowych w adresach URL, jeżeli to możliwe. Nie musisz mieć strony "laptopy hp" na serwerze. Wyświetlany adres URL jest stworzony w celu wyświetlania, tylko w tym celu. Możesz stworzyć dowolny wyświetlany URL i stronę docelową ? pod warunkiem, że będą pod tą samą domeną.
  9. Testuj... testuj i testuj - Cały sukces twojej kampanii zależy od tego jak duże zmiany możesz poczynić. Testowanie jest absolutnie niezbędne i nie powinno być ignorowane pod żadnym pozorem - nie zależnie jak w danej chwili radzi sobie twoja kampania. Powstaje pytanie - co powinienem testować? Cóż, jest wiele rzeczy, które powinieneś testować, ale niestety samo testowanie jest obszernym tematem i nie zamieszczę tego w tym poście.
Miniaturka załącznika (kliknij aby powiększyć)
9-porad-jak-napisac-odbra-reklame-ppc-ubezpiecznie-6.png  9-porad-jak-napisac-odbra-reklame-ppc-nieruchomosci-1.jpg  9-porad-jak-napisac-odbra-reklame-ppc-laptopy-3.png  

Ostatnio edytowane przez Mikołaj Adamczak ; 13-01-2009 o 15:26.
Odpowiedź z Cytatem
  #2  
stare 28-01-2009, 01:34
Avatar Tomasz Frontczak
Tomasz Frontczak Tomasz Frontczak jest nieaktywny
Administrator
 
Zarejestrowany: Mar 2006
Postów: 226
Domyślnie

prezentacja z ostatniego semcampu dotycząca copywritingu Przemka Modrzewskiego:
http://docs.google.com/Present?docid...mnv_6434rfwvk3
__________________
pozdrawiam:
Tomek Frontczak
współwłaściciel: MaxROY.com sp. z o.o. - search engine marketing consulting
współtwórca: SprawnyMarketing.pl
Odpowiedź z Cytatem
  #3  
stare 29-01-2009, 00:29
Avatar Cezary Lech
Cezary Lech Cezary Lech jest nieaktywny
Moderator
 
Zarejestrowany: Apr 2007
Postów: 22
Wyślij wiadomość poprzez Skype? do Cezary Lech
Domyślnie

I do tego video ze wspomnianych przez Tomka prezentacji:

http://www.ittechnology.us/wideo-z-semcampu/
Odpowiedź z Cytatem
Odpowiedz


Narzędzia wątku
Wygląd Oceń ten temat
Oceń ten temat:

Zasady Postowania
You may Nie post new threads
You may Nie post replies
You may Nie post attachments
You may Nie edit your posts

vB code is Włączony
EmotikonyWłączony
[IMG] kod jest Włączony
HTML kod jest Wyłączony
Trackbacks are Włączony
Pingbacks are Włączony
Refbacks are Włączony


Podobne wątki
Temat Autor wątku Forum Odpowiedzi Ostatni Post / Autor
Jak zaoszczędzić na PPC - 3 porady Mikołaj Adamczak Google AdWords i inne platformy 1 14-01-2009 23:03
Synergia PPC i SEO - 7 powodów Mikołaj Adamczak Google AdWords i inne platformy 6 23-12-2008 19:27
4 kroki optymalizacji reklam w kampanii PPC Mikołaj Adamczak Google AdWords i inne platformy 1 17-12-2008 23:53
Jak stworzyć efektywną reklamę imprez cyklicznych? Thaita Badania marketingowe i planowanie 3 28-05-2007 11:30
pomysł na dobrą reklamę? norka Badania marketingowe i planowanie 3 24-03-2007 21:29


Czasy w strefie GMT +1. Teraz jest 17:11.

jak usunąć konto na facebooku

maxroyMaxROY.com wydawca Sprawnego Marketingu prowadzi szereg szkoleń i konferencji z zakresu marketingu internetowego, pozycjonowania stron, Google AdWords itp. Poniżej znajdziesz listę zbliżających się szkoleń i konferencji:


Polecamy

Artykuły o marketingu Wiki SEM Książki budownictwo Cezary Lech


Powered by vBulletin? Version 3.6.8
Copyright ?2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.1.0
Spolszczenie: vBHELP.pl - Polski Support vBulletin